Alanya’da Haftasonu Tatili

Alanya'da Haftasonu Tatili

Ekim ayının başında, yazın bitmediği şehir olan Alanya’ya yolumu düşürdüm. Alanya’da hafta sonu tatili fikri için heyecanlanırken iki günün bana nasıl yeteceğini düşündüm. Alanya’da gezip görülecek yerler çok fazla. Akşamüstü saatlerinde Alanya’ya otelime vardığımda yorgunluğumu hesaba katmadan valizimi koyduğum gibi Kleopatra Plajına gittim.En güzel gün batımının olduğu yerde gün batımını seyretmenin keyfini çıkardım.Kuma serdiğim örtü ile bu güzel manzarada yanıma getirdiğim atıştırmalıkların ve içeceğimin tadını çıkarmaya başladım. Şimdiden bu harika şehre iyi ki gelmişim diyebiliyordum.

Alanya’da Haftasonu Tatili

1Alanya Kalesi

Ertesi gün denizin keyfini çıkardım. Ancak akşamüstü planladığım yerleri gezmek için vakit bulabildim. Akşamüstü teleferik kullanarak Alanya Kalesine gittim. Gidiş ve dönüş toplam 18 TL ödedim. Teleferik akşam saat 22.00’ye kadar kullanılabiliyor. Kaleye ulaşmak için birçok yol var. Şehir merkezinden otobüsle, Kızılkuleden yürüyerek ya da Damlataş Mağarasından teleferikle Alanya Kalesine ulaşmak mümkün. Kaleye giden yolda ev ve kafeler var. Kaleye girmek içinde 20 TL ödemek gerekiyor. Kaleden gidişte günbatımını dönüşte ise ışıl ışıl parlayan geceyi seyretmek çok güzel oldu.

2Manavgat Şelalesi

İkinci günde Manavgat Şelalesine gitmek için yola koyuldum. Erkenden yola çıktım ve otogara gittim. Otogardan yaklaşık bir buçuk saatlik yolculuğun sonunda Manavgat otobanına indim. Şaşkındım. Çünkü Manavgat otobanına değil Manavgat Şelalesine gidecektim. Ardından şehir merkezine giden otobüse bindim. Tekrar şelaleye giden otobüse binerek yaklaşık 15 dakika içerisinde şelaleye ulaştım. Giriş için 5 TL ödedikten sonra giriş yaptım. Mevsimden dolayı fazla kalabalık değildi. O yüzden rahat rahat gezme fırsatım oldu. Çekim yapmak için şahane bir yer ve çok güzel kareler yakalanabilir. Küçük olduğu için yaklaşık bir saat içerisinde gezme işlemini bitirdim. İçerisinde kafe ve restaurantlar var. Hediyelik eşya alabileceğiniz yerlerde mevcut. Bende çekimleri yaptım ve bir kahve içerek otelime döndüm. Doğu garajından direk Alanya’ya ulaştım. Siz de şelaleden direk Alanya’ya gitmek isterseniz doğu garajını öneririm. Alanya’dan Manavgat Şelalesine gitmek için de yine doğu garajını kullanabilirsiniz. Alanya Cuma pazarından otobüsleri kullanabilirsiniz.

3Dim Çayı ve Kızılkule

Son gün için gezeceğim yerler arasında Dim Çayı ve Kızılkule vardı. Sabah kahvaltısının ardından yollara düştüm. İlk durağım Dim Çayı olacaktı. O yüzden Cuma pazarının oradan 10 numaralı otobüse binerek Dim Çayına ulaştım. İçerisinde birçok restaurant bulunduran yere gelmeden önce bazı araştırmalar yapmıştım. En güzel restaurantın Pınarbaşı olduğu kanısına vararak oraya gittim. Gittiğimde erken saatlerdi ve pek fazla kişi yoktu. Benimle ilgilendiler ve iyi bir hizmet verdiler. Fiyatlar son derece uygundu. Ben pişi yedim ve ayran içtim. Bunlar için toplam 17 TL ödedim. Dönüş yolunda Kızılkule’ye uğradım. Kızılkule’ye giriş ve tersane için 8 TL ücret ödedim. Buraya gelmişken mutlaka tersaneye de uğrayın derim. Daha sonra uçak saatim yaklaştığı için gezimi sonlandırmak zorunda kaldım. Alanya’ya yazın gelseydim nasıl olurdu bilmiyorum ama sonbaharda gelmek benim için keyifliydi. Hem denize girilebildim hem de sakin bir ortamda gezimi tamamladım. Siz de rahat rahat gezebilir, denizin keyfini sonbaharda çıkarabilirsiniz.

Alanya’nın genel özelliklerinden bahsedecek olursam Alanya, Akdeniz Bölgesinde bulunan Antalya iline bağlı bir şehirdir. Turizmi ile öne çıkan şehirlerarasında yerini almıştır. Bakılan her noktadan doğal ve tarihi eşsiz güzellikleri ile insanı büyülemektedir. Alanya şehrinde konaklama seçenekleri de hayli fazladır. Bundanen çok tercih edilenler arasında Hma Apart Hotel, En Vie Beach Boutique Hotel ve Kahya Hotel Kleopatra otelleri bulunmaktadır. Eğer konaklayacağım yer şehir merkezine yakın olsun diyorsanız Hma Apart Hotel, Villa Sonata Hotel gibi seçenekler arasından istediğinizi seçebilirsiniz. Uygun fiyatlı ve en çok indirime sahip otelleri merak ediyorsanız Palmiye Park Apart Hotel, En Vie Beach Boutique otellerini araştırabilir arasından size uygun olanını seçebilirsiniz.

Alanyayı farklı kılan en önemli özelliklerinden biri de triatlon sporu yarışlarının ilk olarak Türkiye’de Alanya ilinde başlamış olmasıdır. Her yıl ekim ayı içerisinde triatlon yarışları uluslararası formatta düzenlenmektedir. Bunların yanı sıra Cumhurbaşkanlığı bisiklet turları da düzenlenmektedir. Alanya’yı gezerken turunç reçeli ile eşsiz bir kahvaltı yapıp doğa harikası bu şehri gezmeye başlayabilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here